vineri, 19 mai 2017

19.05.2017


Mișcarea lumii m-amețește,

De aceea, i-am spus ,,adio”

Căci e o fantezie lugubră

Pe care n-am chemat-o,

Nedorind a-i respira aerul vreodată.



Are ochii mici și moi,

Și mă privește străin

Cînd dorm zilele deșarte -

E ca o moarte conștientă

Ce stă continuu, nevorbită

Întru paloarea obrajilor mei.



Abia acum, în plinătatea întunericului

O aud reproșînd cu murmur înghețat:

,,Nu mai e loc și pentru al tău blestem!”



Mîine am să sparg leagănul simțirilor,

Las lemnul putred la o groapă

Unde se-aud ecouri de păsări năucite,

Mame triste care n-au cui să mai ofere

Firimituri cu dragoste și-un ciripit candid.



Și mîine, am să tac precum o piatră

Întrupată-n visul meu de voluptate

Pe care îl pictam neștiutor la naștere

Departe de trista mișcare-a lumii.



Se mai înnoptează un suflet

Care plînge, plînge-a secetă

Seamănă c-o salcie deasupra bălții

Încăpățînată să se mai oglindească.



Dar cui îi mai pasă de moartea unui fir de lumînare?

Cine-ar mai tresări dacă buruienile ne-ar încolți?

Doar vitejii, cei în chip de înger cu sufletul

Care nu se-ntreabă cît de lung e drumul prin pucioasă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu